Concept ontwikkelaar

 

 

Nu het digitale ecosysteem blijft groeien en volwassen wordt, vinden steeds meer merken succes via digitale marketing. Maar niet alle digitale marketeers zijn gelijk. Sommigen hebben vanaf het begin een duidelijk concept dat de strategie en de resultaten stuurt. Anderen komen terecht in een zee van online content zonder een solide visie op het eindspel. De sleutel tot succes ligt in het ontwikkelen van een geïntegreerd begrip van uw doelgroep, het platform dat u wilt gebruiken om hen te bereiken en hoe u hen wilt omvormen tot pleitbezorgers van uw merk. Hier zijn 6 manieren waarop u zich als conceptontwikkelaar kunt ontwikkelen als u op zoek bent naar nieuwe manieren om uw merkideeën tot leven te brengen.

Bouw een team dat de cultuur van uw merk begrijpt.

Wanneer u aan een nieuw project begint, moet u niet alleen het juiste teamlid voor de baan selecteren, maar ook het juiste teamlid voor de cultuur van uw merk. Dit betekent niet iemand inhuren die precies lijkt op je ideale persoon, maar eerder iemand inhuren die de cultuur en waarden van je organisatie begrijpt. Een digitaal marketingteam dat werkt voor een groot mediabedrijf kan bijvoorbeeld een andere lens hebben dan een team dat werkt voor een bedrijf in de gezondheidszorg. Beide teams delen misschien de oprechte wens om de merken die ze vertegenwoordigen te helpen groeien, maar de manier waarop ze die groei benaderen is verschillend. Als u de best mogelijke ervaring voor uw klanten wilt creëren, moet u de cultuur begrijpen van het bedrijf waarvoor u werkt.

Definieer succes voor uw publiek.

Aan de ene kant kan het verleidelijk zijn om te proberen voor elk merk een nieuwe ervaring en strategie te creëren. Maar als u uw strategie probeert aan te passen aan elk nieuw merk en elke nieuwe ervaring, loopt u het risico een allegaartje van ongerelateerde marketingideeën te creëren. Erger nog, u loopt het risico uw publiek in verwarring te brengen door hun schermen te bombarderen met een verscheidenheid aan ongerelateerde boodschappen. Als u weet welk succes u voor uw merk wilt bereiken, kunt u uw bestaande inspanningen en strategieën combineren met een nieuwe campagne die uw bestaande strategie aanvult en een geïntegreerd geheel vormt. Dit helpt u niet alleen uw inspanningen en tijd te concentreren, maar zorgt er ook voor dat uw merk de best mogelijke resultaten behaalt.

Blijf leren over uw publiek.

Als conceptontwikkelaar is het belangrijk dat je nieuwsgierig blijft naar je publiek. Om een succesvolle campagne op te bouwen, moet u uw klanten begrijpen. Je moet begrijpen wat ze willen, wat ze nodig hebben en hoe ze het willen. Dit betekent dat u aandacht moet besteden aan de producten en diensten die uw klanten gebruiken en hoe ze die gebruiken. Hoewel het creëren van een nieuwe marketingcampagne het doel moet zijn, moet u ook bereid zijn om de waardepropositie van uw merk door een andere bril te bekijken. Terwijl u blogs leest, naar podcasts luistert en webinars bekijkt, moet u zich vragen stellen als deze: – Wat hebben mijn doelklanten nodig? – Voor welke uitdagingen staan ze? – Wat interesseert hen? – Voor welke uitdagingen staan ze? – Met welke uitdagingen worden ze geconfronteerd?

Conclusie

Digitale marketing evolueert in een tempo dat we moeilijk kunnen bijhouden. Van nieuwe technologieën tot nieuwe manieren van denken over hoe merken hun bedrijf kunnen laten groeien, er is geen tekort aan nieuwe uitdagingen. We zien echter ook dat veel merken succes boeken met digitale marketing. Dit is geweldig nieuws voor merken die een geïntegreerd begrip van hun publiek kunnen opbouwen, de juiste technologie gebruiken en gefocust blijven op het einddoel.

Categories: General